KITARR – I episood

Ma ei tea kui suur protsent teismelistest tahab kitarristiks saada, igaljuhul kuulusin mina nende hulka. Hilisteismelisena. Samuti ei tea ma kui suurel protsendil neist tulevad uued huvid ja kaotavad selle igapäevase harjutamise rutiini, igaljuhul kuulusin mina ka nende hulka. Nüüdseks olen omal moel ringiga tagasi.

Esimene pill tuleb kolmest puidust: alpi kuusk, pähkel ja sapele. Traditsiooniline kitarrikaela (ja ühtlasi ka paatide) materjal on honduurase mahagon, väidetavalt väga hea kaalu ja tugevuse suhtega. Nüüdseks on selle importimine EL’i keelatud ja sellega koos traditsioonid katkenud ja vanade paatide või kitarride restaureerijad nördinud. Ja isegi kui leiad veel mõne laua, siis maksab ta neli korda rohkem kui sapele. Sapele on raskem, kuid muus osas väidetavalt väga sarnane. Igal juhul on teda käsitööriistadega mõnus töödelda. Ühtlasi aidati mul puidulaos leida ideaalse ristlõikega lauad, mis peaks ka tagama sirgena püsiva pillikaela.

Kuigi mu lemmik kitarri tüüp on olnud alati viiuli aukudega archtop, siis esimeseks tuleb siiski klassikaline.

Lisa kommentaar

